Tuesday, February 28, 2012

Fake Call from "CELCOM"

baru je pg td dpt panggilan dr "Pejabat Celcom KL"..terpilih menang cabutan bertuah katenye (Rm5k, byk woo)..tp PENIPU!..dgr cara ckp pun tau da..al-maklumla, da byk pengalaman berbahas ngan org Celcom..hohoho

malas nk marah direct..so, layan je la..saje nk perabeh kredit.. =P

mula2 die tye bank apa aku blh guna utk transfer..aku gtau la maybank sbb sng nk check online..tp last2 die bg 2 pilihan je..either BSN or AFFILIANCE BERHAD..rasenye la, sbb berterabor gile cara die ckp..

pastu die soh p atm utk lengkapkan transaksi duet..aku soh die tggu lg stgh jam..dlm stgh jam tu aku call CELCOM mintak pengesahan tros n bg no phone penipu tu utk siasatan..

then mamat tu call blek, aku gtau la xsehat..kebenaran bkn main2..xmampu nk ke atm arini..tp die kate kene wat arini gak sbb aku da janji n diorg da hantar siap maklumat transaksi sume..bile plak aku janji??aku mintak bg mase nk pikir dulu je..memaksa plak mamat ni..siap men nada tggi lg tu..byk kali aku gtau xsehat tp die paksa aku p gak..

last2 aku tengking balik: "kalo jd pape kt saya 'on da way' nk p sana, awak nk tanggung??syarikat awak nk tanggung???ADA???"..pastu die marah aku menyusahkan die..siap bgtau lg nant die kene marah ngan syarikat la ape la..mungkin btol, tp masalahnye korg xde hak nk paksa aku..aku da mintak tangguh ke hari lain..mintak elok2 lg tu..xde pun marah or tengking2..

pastu die gtau kalo aku xclaim duet tu arini nant hilang camtu je..dan dgn selumbernya aku kata: "xpa la kalo xdpt kt saya, encik sedekahkan je RM5k yg saya menang tu ke rumah anak2 yatim..dpt gak pahala dunia akhirat.."

xpasal2 mamat tu ngamok..kata aku maen2kan diorg..pehal lu? skrg ni sape pelanggan??..aku xmaen2..kalo btol duet tu ad, pe salahnye kalo sedekahkan je drpd dibiarkan hilang camtu je..pastu die ugut nk block akaun bank aku..melampau sgt da tu..

aku pun dgn sng hati bg green light.."silakan, kalo boleh secepat mungkin ya.."
walaupun aku sndri tau da terbagi no.kad bank ngan no.kad pengenalan kat diorg..memg koje gile..

tros die ltk phone..aku pun cpt2 call BSN suruh diorg matikan kad bank tu sebelum mamat tu dpt trace aku pye akaun..selesai ngan bank, aku tros hantar msg kt penipu td..: MOGA ALLAH MEMBALAS PERBUATAN MU DAN RAKAN-RAKAN SUBAHAT MU..AMIN YARABBAL'ALAMIN...

Sekian...

sebijik camni cara diorg cakap..n ada tambah2 sket..
http://ismadiibrahim.com/blog/aku-dan-penipu/#more-215


PERINGATAN BUAT SEMUA.. @_@

No comments:

Post a Comment